2% dane
Vážení rodičia a priatelia školy,
podporte naše deti 2 % z dane ❤️
Aj vďaka vašim 2 % z dane môže byť naša materská škola ešte krajším a podnetnejším miestom pre deti.
Občianske združenie Lapášik podporuje aktivity a projekty našej materskej školy a pomáha nám vytvárať prostredie, v ktorom sa deti môžu učiť, objavovať a zažívať nové veci. Vďaka podpore rodičov, rodín a priateľov školy môžeme rozvíjať školský areál, environmentálne aktivity, Ekoučebňu, vyvýšené záhony a ďalšie aktivity pre deti.
Ak sa rozhodnete venovať svoje 2 % práve OZ Lapášik, ďakujeme.
Každé jedno euro sa môže premeniť na niečo, čo deťom zostane – na zážitok, nový priestor na objavovanie, pomôcku či krajšie prostredie našej materskej školy. 🌿💚Ďakujeme, že nám pomáhate tvoriť miesto, kde deti rady rastú, objavujú a poznávajú svet.
Ako postupovať
Ste zamestnanec a ročné zúčtovanie dane za Vás robí zamestnávateľ?- Do 15.2.2027 požiadajte zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania zaplatených preddavkov na daň
- Požiadajte zamestnávateľa, aby Vám vystavil Potvrdenie o zaplatení dane
- Z tohto Potvrdenia si viete zistiť dátum zaplatenia dane a vypočítať 2% z Vašej zaplatenej dane - to je maximálna suma, ktorú môžete v prospech prijímateľa poukázať. Táto suma však musí byť minimálne 3 €.
- Stiahnite si a vyplňte Vyhlásenie o poukázaní 2% z dane.
-
Údaje, ktoré potrebujete v tlačivách uviesť:
Obchodné meno alebo názov: Sídlo – obec, PSČ, ulica, číslo: , Právna forma: Identifikačné číslo (IČO/SID): - Obe tieto tlačivá (Vyhlásenie spolu s Potvrdením), doručte do 30. apríla 2027 na daňový úrad podľa Vášho bydliska.
Podávate si daňové priznanie sami?- Riadne vyplňte daňové priznanie.
- Vypočítajte si Vaše 2% z dane z príjmov fyzickej osoby – to je maximálna suma, ktorú nám môžete poukázať, minimálne však 3 Eura.
- V daňovom priznaní pre fyzické osoby sú už uvedené kolónky na poukázanie 2% z dane v prospech 1 prijímateľa (typ A VIII. Oddiel priznania, typ B XII. Oddiel priznania). Údaje, ktoré potrebujete do daňového priznania uviesť:
Obchodné meno alebo názov: Sídlo – obec, PSČ, ulica, číslo: , Právna forma: Identifikačné číslo (IČO/SID): - Riadne vyplnené daňové priznanie doručte v lehote, ktorú máte na podanie daňového priznania (zvyčajne do 31.3.2027) na daňový úrad podľa Vášho bydliska.
Postup pre právnické osoby- Riadne vyplňte daňové priznanie.
- Vypočítajte si Vaše 1% z dane z príjmov právnickej osoby – to je maximálna suma, ktorú nám môžete poukázať. Môžete určiť jedného alebo viacerých prijímateľov s uvedením príslušných súm (každému však najmenej 8 Eur).
- V daňovom priznaní pre právnické osoby sú už uvedené kolónky na poukázanie 1% z dane v prospech 3 prijímateľov (IV. časť priznania). Údaje, ktoré potrebujete do daňového priznania uviesť:
Obchodné meno alebo názov: Sídlo – obec, PSČ, ulica, číslo: , Právna forma: Identifikačné číslo (IČO/SID): - Pokiaľ ste si vybrali viac ako troch prijímateľov, vložte do daňového priznania ďalší list papiera ako prílohu.
- Riadne vyplnené daňové priznanie doručte v lehote, ktorú máte na podanie daňového priznania na Váš daňový úrad (zvyčajne podľa Vášho sídla) a v tomto termíne aj zaplaťte daň z príjmov.
